utorok, 12. apríla 2016

Ikea makeover*

1

Ahojte :) Dnes tu mám opäť DIY článok. Už dlhšie som chcela prerobiť mini komodu Moppe z Ikea. Je síce veľmi praktická a dokonalá pre moju posadnutosť organizovaním vecí, ale neošetrené drevo z ktorého je vyrobená sa mi nepáčilo. Navyše mi bolo veľmi nepríjemné sa jej vôbec dotýkať, kvôli drsnému povrchu z ktorého je vyrobená. Majiteľky citlivých rúk ma určite pochopia :)

2

Vedela som, že ju chcem namaľovať na bielo. Klasika, ktorá neurazí, ale ani nenadchne. Preto som uvažovala, že šuflíčky dodatočne dozdobím zlatými, alebo čiernymi bodkami. Použila som matnú bielu farbu (ďakujem svojmu úžasnému dodávateľovi ♥) riediteľnú s vodou. Je určená na drevo a nábytok. Podľa odhadu som si trošku odliala do menšej nádoby a pridala od oka aj vodu. Stačí máličko. Podstatné je dostať ľahko roztierateľnú konzistenciu. Najlepšie na tejto komode je fakt, že je pripravená na maľovanie. Nemusíte sa zaťažovať šmirgľovaním, alebo odmasťovaním.

3
(prvá vrstva)

Už prvá vrstva chytila veľmi pekne, ale odporúčané je naniesť tri, tak som pre tentokrát návod poslúchla :D Medzi každou vrstvou som nechala hodinu času na zaschnutie. Mala by som zrejme počkať trošku dlhšie, ale trpezlivosť nie je moja silná stránka. Navyše farba veľmi rýchlo schla, takže to nebolo až tak potrebné.

4
(tretia vrstva)

Keď som opäť nakupovala na H&M stránke (Áno, bude New in. Opäť :D) a všimla som si, že ponúkajú úchytky z brúseného skla. Okamžite sa mi zapáčili a vedela som, že to je presne to pravé orechové. Nanešťastie ich vypredali... Tak som otvorila overený Aliexpress, ktorý ma zatiaľ vždy v takýchto situáciach zachránil a hľa. Okamžite som našla čo som chcela. A aj ušetrila. Z pôvodných 5 €, ktoré by som dala v H&M Home som na Ali dala 3 €. Áno, nevytrhne to nikoho z biedy, ale nikto nie je tak bohatý, aby nemohol využiť takúto skvelú ponuku. Úchytky prišli kvalitne zabalené, v dokonalom stave a sú ešte krajšie ako som čakala. Vďaka nim som získala štýl, ktorý sa mi bude páčiť aj o dvadsať rokov a možno ho raz budú mať moje pravnúčence ako dokonalý vintage kúsok a pritom je to len Ikea :)

5

Úchytky som veľmi jednoducho pripevnila lepiacou pištoľou, pretože stena šuflíka je príliš tenká na úplné prišrobovanie. Úchytky držia ako prikované a dokonale sedia na povrchu. Treba si však dať pozor na množstvo použitého lepidla. Ak ho nanesiete až príliš, úchytky by mohli odstávať (bola by vidno vrstva lepidla medzi úchytkou a drevom), alebo by mohlo jednoducho vytiecť.

6
7
8

Ako som písala vyššie, stačí použiť minimum lepidla. V prípade, že sa vám urobia takéto "vlásky", nechajte ich zaschnúť a potom ich jednoducho odtrhnite. Nebude nič vidno.

9
10

Ta dá ♥

11

Najbližšie sa chystám aj na jej najväčšiu sestru a keď ju budem mať doma, prejde rovnakou premenou.
A čo vy ? Bavia vás takéto prerábky ?

23 komentárov:

  1. Nikdy jsem se takhle do ničeho ještě nepouštěla ale vypadá to báječně. Ani já nesnáším materiál té komody před natřením. Parádně jsi to vylepšila, moc se mi to líbí :-´)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyzerá to úžasne:)) si šikulka♡ tiež by sa mi taká mini komoda hodila(:
    http://vsetko-co-mam-rada-by-vaja.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Paráda :)
    Já se chystám ze starého žebříku udělat věšák a poličku :)
    Jsem ráda, že v tom tvoření nejsem sama :))
    Katy

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásne! Veľmi sa mi páčia tieto typy mini úložných priestorov, a úchytky sú úžasné :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Úžasný, rozhodně lepší než originál :) Hrozně bych také chtěla takové šuplíčky! :D

    ROSEMDIARY

    OdpovedaťOdstrániť
  6. wooooow tak to si musím urobiť, fakt je to šupa! :D ;) šikula!

    Dominika Makarová fashion blog

    OdpovedaťOdstrániť
  7. To je nádherné! ♥ Máš skutočne talent na prerábanie vecí! Aj moja mama veľmi rada všetko prerába, ale na teba nemá! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Tak to je dokonalé opravdu krásné! :) ♥ Ty úchytky nemají chybu :)

    SweetElis

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Waau, tak toto bol fakt skvelý nápad a určite to teraz vyzerá oveľa lepšie. A tie úchytky sú krásne. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Wau si šikulka!! :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj dakujem za komentar ak mas niekde na blizku obchod Billa skus pozriet tam chia alebo kokosovy cukor. Popripade v kauflande. Ty si teda sikulka teraz vizera krasne po zmene.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ahoj dakujem za komentar ak mas niekde na blizku obchod Billa skus pozriet tam chia alebo kokosovy cukor. Popripade v kauflande. Ty si teda sikulka teraz vizera krasne po zmene.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Jé, tak to je super! Je to jednoduché a navíc úplně krásné! Tohle se ti fakt povedlo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. wau! môžeš začať vyrábať :D jednu by som kúpila :)) nádherné, si šikovná !

    OdpovedaťOdstrániť
  15. wow, perfektne si to zmákla, tie úchytky tomu dali úplne iný punc :)
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za tvoj komentár ♥