štvrtok, 13. októbra 2016

Ideál krásy*

1

Každý z nás má svoj vlastný ideál dokonalosti. Pre mňa bolo kedysi najpodstatnejšie aby som bola dokonalá ja. Nič iné ma nezaujímalo. Aj keď som išla vyhodiť smeti, tak som sa musela nalíčiť a slušne obliecť, pretože "Čo by sme o mne iní pomysleli". No čo by si pomyseli ? Absolútne nič. Každý má svoje vlastné problémy a to, v čom išla cudzia pubertiačka vyhodiť smeti ich absolútne nezaujímalo. A bodaj by som to vedela skôr. Tie hodiny preplakané pri zrkadle aká som škaredá a nikdy nebudem pekná ako ostatné dievčatá... Ach, ak by existoval stroj času, tak by som svoje mladé ja prefackala. Ale poriadne. Najmä keď pomyslím na to, akým mužom som sa stoj čo stoj chcela zavďačiť a venovala im svoj čas. Som im však veľmi vďačná za to, že boli v mojom živote. Necítim voči jedinej osobe ani štipku nenávisti. Práve (aj) vďaka nim som sa vyformovala v osobnosť, ktorou som teraz. A aj keď nemám svojich 57 kíl pri výške 170 cm ako kedysi, pretože mám šialené hormonálne problémy a váha mi skáče hore dole aj o päť kíl, tak sa cítim sebavedomejšie a krajšie ako kedysi. A hlavne spokojnejšie. Ak by sa ma niekto spýtal v čom tkvie tajomstvo dokonalosti, tak by som povedala, že v sebaúcte. Pretože kedysi som sa nemala vôbec rada. Mohla som vystriedať všetky farby vlasov, mohla som byť na hranici anorexie a aj tak by som sa necítila pekne. Všetko je v hlave.. To len taká moja menšia óda na starnutie. Pretože naozaj mám pocit, že čím som staršia, tým som rozumnejšia. Alebo si len moc fandím :D

2

Diáre sú mojou slabou stránkou, to už ste si zrejme všimli. Nikdy by som si nemyslela, že nájdem ten pravý. Dokonalý diár. Ale našla som. Je ním tento skvost z dielne Paperblanks. Obálka je inšpirovaná dielom Clauda Moneta pre ktorého sú typické (aj) jeho nádherné maľby lekien. Pôvodne som sa na prvý pohľad zamilovala do obálky venovanej spisovateľovi E.A.Poe, ktorého knihy zbožňujem. Nanešťastie diár bol denný a to bolo presne to, čo som nechcela. Preto som si vybrala Moneta, ktorý bol favoritom číslo dva. Keď som však zistila, že na prednej strane je kópia listu Berthe Morisot, tak som vedela, že ho na milión percent musím mať. Teraz, keď ho môžem konečne držať v rukách, tak si ho neustále "čítam" (tak plynulo francúzsky neviem) a prstami prechádzam po každom jednom slove. Ja viem, je to divné :D Ale keď celá obálka je štruktúrovaná a nedá sa tomu odolať :)

3

Môj ideál dokonalosti. Týždenný prehľad a dostatočný priestor na poznámky k daným dňom.

4

Po prvý raz som spoznala túto značku pred takmer tromi rokmi a odvtedy sú mojou závislosťou ♥

5
6

Ďalšou dokonalosťou je linajkový zápisník opäť z dielne Paperblanks. Ich Nocturnelle som objavila asi pred dvomi rokmi a odvtedy som po nich túžila. Nedávno ich opäť naskladnili a tak ho konečne mám. Obálky sú inšpirované starovekom a vyzerajú ako knihy z hradnej knižnice.

7
8
9

Gone girl je jednoducho povinná výbava ♥ Na lesné líšky sa naozaj teším. Najprv ma zaujali svojou obálkou, potom svojim opisom. Dnes sa do nej pustím, tak uvidíme.

10

Po posledných incidentoch s utopenými knihami som stavila na istotu. Vôbec som nečakala darček v podobe gumeného tučniaka. Zbožňujem príjemné prekvapenia. Najmä tie, ktoré zabavia moje dieťa na pol hodinku a ja mám možnosť napísať článok :)

11

3 komentáre:

  1. Tiež milujem diáre a plánovanie. Na rok mi nestačí jeden, ale musím ich mať niekolko. Čo sa týka dokonalosti, tak ja hovorím, že každý človek je dokonalý. Pretože každý je iný jedinečný. Ano v puberte a v dospievani sme premýšlali všelijak, no netreba to lutovat, proste sme sa vyvíjali a hladali. Je fajn, že sme sa dostali do bodu, kedy sami seba považujeme za vyrovnaného a skvelého človeka.

    Mimochodom, kde sa dá zohnať taký tučniačik s knižkou?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Píšeš mi z duše :)

      Ja som ju kupovala zo stránky Martinus. Majú na výber rôzne zvieratká :)
      http://www.martinus.sk/seria/hura-do-vody---sk-/

      Odstrániť
  2. Ja žiadnu sice nemám, ale mám takú malú knižočku s názvom idea, ale tento diár by sa páčil aj mne :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za tvoj komentár ♥