štvrtok, 1. decembra 2016

Advent, advent, štyri sviece...*

Moja typická predvianočná spomienka z detstva je ako mama prinesie rok čo rok nové adventné sviečky, ozdoby a vyrobí nám adventný veniec, ktorý sme nosili do nášho dedinského kostola posvätiť. Pred oltárom bolo vždy veľké množstvo rôznych vencov, ale ja som sa pozerala len na ten náš. Páčil sa mi zo všetkého najviac. Domov som ho z omše niesla ako najväčší poklad. Síce už dávno do kostola nechodím, rada by som ho sem tam navštívila. Z nejakého dôvodu milujem kostoly. Toto miesto pre mňa predstavuje veľkú časť môjho detstva. Ako sme nadávali keď nás babka budila na nedeľnú omšu, ale nakoniec sme tam išli radi, pretože tam boli všetci naši kamaráti. Ako som spievala ako malá v zbore a chodili sme tam na skúšky. Ako som tam babke pomáhala upratovať a mohla sa slobodne túlať po každom jednom kúte. Kostoly ma odjakživa fascinovali a zrejme aj navždy budú.

Je to len chvíľa čo sme sa odsťahovali od rodičov a teraz je rad na mne. Adventný veniec by som zrejme nikdy nekúpila v obchode. Nech by bol akokoľvek krásny. Ich výroba je pre mňa tradíciou z detstva a ja ju veľmi rada opäť oživím. Tento rok som sa rozhodla pre niečo veľmi jednoduché, ale zaujímavé zároveň. Nanešťastie nemám k dispozícii záhradu v ktorej by som mohla spíliť strom a tak som si svoj základ na veniec musela nájsť na internete. Bohužiaľ to nebolo také jednoduché. Nakoniec sa však pošťastilo a mohla som sa pustiť do výroby. Aj keď s miernym omeškaním, ale od dnes máme aj my svoj adventný veniec ♥

1
2
3
4

Samozrejme nesmelo chýbať bolestné za nový pľuzgier z horúceho lepidla :)

6 komentárov:

  1. Také mám ráda minimalistické věnce, do moderního stylu. Nemám ráda ty klasické z větviček. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ten je naozaj veľmi jednoduchý, minimalistický, ale zároveň krásny. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyrobila si krásny adventný veniec a je to pekná tradícia. My sme napríklad veniec nikdy nemali, iba rôzne ikebany s jednou sviečkou alebo bez. A tieto Vianoce budú prvé vo vlastnom byte, tak sme s manželom začali tradíciu adventného venca aj my. Tiež som vyrábala, človek má z neho potom väčšiu radosť :)

    NITA

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Fakt originální, moc se mi to líbí, je to netradiční a má to něco do sebe. Já se do věnce pustím teprve dnes nebo o víkendu, nějak to nestíhám.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Scientists located out that it turned into crucial to get well muscle tissue if they have been being toiled strenuously, if no longer your muscle groups emerge as wiped out and are not capable of gain any more.
    http://www.strongtesterone.com/max-test-xtreme/


    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za tvoj komentár ♥