piatok, 10. februára 2017

Oceán na konci ulice*

1

S Neilom Gaimanom som sa po prvý raz stretla pri pozeraní Simpsonovcov v epizóde s názvom Veľká knižná lúpež. Dokonalá kombinácia písania kníh a milovanej Ocean´s 11. Nebolo to však po prvý raz. Už je tomu zopár rokov čo som po prvýkrát videla Koralínu. Absolútne fantastický animovaný film, ktorý si ma okamžite získal. A viete čo ? Koralína je z dielne Gaimana. Tak ako aj Sandman a iné úžasné diela. Nechápem ako je možné, že nemám v knižnici ešte žiadny jeho komiks či knihu. Posielam veľké ďakujem mojej sestre, ktorá ma prinútila si prečítať Oceán na konci ulice a tým mi pridala do zoznamu obľúbených spisovateľov/tvorcov ďalšieho talentovaného človeka.

Jedného dňa, keď bol Neil Gaiman sám doma, jeho manželka práve niekde koncertovala, rozhodol sa, že si skráti čakanie a napíše pre ňu poviedku. Postupne však z poviedky vznikol román Oceán na konci ulice, v ktorom sa hlavný hrdina chystá na pohreb a vracia sa na miesta svojho detstva. Voľné chvíle pochmúrneho dňa vypĺňa potulkami po bývalom detskom kráľovstve. Vyberie sa až na samý koniec svojej ulice, kde ešte stále stojí farma Hempstockovcov, a stretne sa so starou pani Hempstockovou, matkou svojej kamarátky z detstva Lettie Hempstockovej, dá si čaj a odíde k jazierku s kačkami, ktorému Lettie hovorila oceán... (Martinus.sk)

Príbeh na prvý pohľad jednoduchý, možno trošku rozprávkový, možno trošku strašidelný... Ale už po prvých stranách vám bude jasné, že túto knihu len tak z ruky nepustíte. Autorov štýl písania a schopnosť vytvoriť jednoduchý, ale zaujímavý príbeh vo mne okamžite prebudil zvedavosť. Ako dieťa vyrastajúce na dedine zbožňujem knihy zasadené v rovnakom prostredí. Nehovoriac o tom, že farma Hempstockovcov vo mne vyvoláva neopísateľnú túžbu vrátiť sa opäť do detstva, ktoré sa veľmi podobalo na detstvo hlavných hrdinov. Bohužiaľ bez všetkého nadprirodzeného. Verte mi, že aj vy sa počas čítania budete u nich cítiť ako doma. V knihe sa objaví mnoho pasáží, ktoré by som v nej vôbec nečakala (!tešte sa na červa!) a celkovo ma zarazilo ako veľmi som si ju obľúbila aj napriek jej malému rozsahu. Oceán na konci ulice je presne ten typ knihy, ktorý vás núti sa k nej vrátiť a čítať ju stále dokola. Ak vás bavia čarovné príbehy v dospelom prevedení, určite dajte tejto knihe šancu. Dielo Neila Gaimana sa tu určite neobjavilo posledný raz.

6 komentárov:

  1. wow, vyzerá veľmi dobre :) určite by som si ju rada prečítala :)

    Sabi z blogu Beautiful savage - GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyzerá veľmi zaujímavo, dávam si ju na svoj zoznam :) ďakujem ta tip :) xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem za tip, určite si ho pridám do zoznamu kníh. Koralína je jednou z mojich najobľúbenejších "rozprávok", takže si rada prečítam aj niečo iné od jej autora :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. O knižke som doteraz vôbec nepočula, ale vyzerá veľmi dobre a zaujímavo :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za tvoj komentár ♥