streda, 14. júna 2017

Rakovina ?

avon

Predsavzatia / ciele, ktoré som si určila pre rok 2017 sa zameriavajú najmä na zdravie. Či už psychické, alebo fyzické. Posledných pár rokov som totiž nebola práve najvzornejší pacient. Behať s malým dieťaťom po čakárňach plných chorých ľudí nebaví zrejme nikoho z nás. Oveľa jednoduchšie je si nahovoriť veci typu "Mne sa nič zlé nestane". K lekárke som zašla vždy až keď som bola taká chorá, že som sa ledva hýbala. Vďakabohu išlo vždy len o prípady, ktoré ľahko vyrieši správna krátkodobá liečba. Dokonca aj na pohotovosť so zápalom prsníka som zašla až keď ma začala ničiť takmer 41 stupňová horúčka. Aj napriek tomu, že už dva dni predtým som mala pocit, že na hrudi nosím obrovské balvany. A prečo ? Ja ani neviem. Ved na čo sa tam budem trmácať, keď mi predpíšu iba drahý liek a povedia, že to stačí vyležať a prejde to samo. Vo všeobecnosti nie je nič zlé na tom, ak nebežíte za lekárom s každou maličkosťou, ale treba si uvedomiť, že nášmu telu dlžíme aspoň tú základnú vec - každoročné preventívne prehliadky. Väčšinou ide o rutinu počas ktorej vám potvrdia, že ste v poriadku a ak sa nič nezmení, tak sa opäť uvidíte až o rok. Berieme to ako samozrejmosť. Pre niekoho však preventívna prehliadka môže znamenať záchranu života. Pri mnohých závažných ochoreniach je včasná diagnostika kľúčová. Za pomerne dosť krátke obdobie prišla naša rodina o milované osoby kvôli nádorom... Navždy to zostane nezodpovedanou otázkou, ale pomohla by obyčajná preventívna prehliadka týmto stratám zabrániť ? Možno áno. K lekárom nás hnala až nevysvetliteľná strata vedomia či prudké bolesti konkrétnych častí tela... Príznaky, ktoré boli v daných prípadoch už len signálom, že je neskoro...
A ja si tu tak sedím a aj tak rozmýšľam či sa mi k lekárke chce ísť, alebo nie. Aj napriek tomu, že mi moje telo už nejakú dobu dáva jasné signály, že nie je všetko v úplnom poriadku. Opäť - môže isť o zanedbateľný problém, ktorý sa veľmi jednoducho dá vyriešiť, ale môže ísť aj o niečo oveľa horšie. Bodavá bolesť v prsníkoch, v podpazuší... Že by niečo s lymfatickými uzlinami, alebo dokonca rakovina ? Výmenný lístok na sonografiu mám vypísaný tak dlho, že som ho dokonca už aj stihla stratiť. Chrobák v hlave stále rastie, ale aj napriek tomu nie a nie ísť lekárovi... Nebolo by mi lepšie ak by som dostala čierne na bielom, že som v poriadku a som len paranoidná ?
Z tohto dôvodu som sa rozhodla napísať dnešný krátky článok a podeliť sa s vami o informáciu, že tak, ako každý rok, aj tentokrát sa v našom hlavnom meste uskutoční Avon pochod proti rakovine prsníka. Nikto nám o ňom nekázal napísať. Mohla som vám pokojne iba odfotiť krásne ružové tričko (ktoré slúži ako vstupenka) na sociálnu sieť a hotovo. Keď som si však vyzdvihla neohlásený balíček a našla som v ňom pozvánku na pochod, ktorý sa uskutoční 17.júna, vedela som, že je to moje malé znamenie, že je najvyšší čas splniť si svoju povinnosť a zájsť k lekárke. Chcem si totiž opätovne tieto slova čítať s myšlienkou, že niekedy viem byť poriadne paranoidná. V živote totiž naozaj platí "Ľutujeme iba to, čo sme nespravili." A myslím si, že k tejto téme to obzvlášť sedí. Najmä keď jedna preventívna prehliadka vám môže zachrániť život ♥
Touto cestou by som chcela poďakovať Avonu za vip pozvanie a za krásne tričko, ktoré vytvoril Lukáš Macháček špeciálne pre túto skvelú príležitosť.

3 komentáre:

  1. Krásně napsané. A je pravda, že preventivní prohlídky by se neměly zanedbávat.
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Držím prsty, nech je to v poriadku! Ten strach dobre poznám, napadajú najhoršie scenáre, ale ani to človeka nepresvedčí aby sa odvážil k lekárovi. Ja som tiež mala podobné bolesti pravého prsníka s vystreľovaním do podpazušia pred skoro dvoma rokmi a trpela som ich kvôli strachu skoro pol roka, kým som sa odhodlala. A nič ani pri palpačnom vyšetrení ani na usg. Bolo to zjavne hormonálne. Pevne držím prsty ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. zdravie je skutočne to najcennejšie zo všetkého na svete... nám tiež rakovina pred mesiacom vzala milovanú osobu a to z veľkej časti preto, že sa to neriešilo u lekára :/ tebe držím palce nech je všetko v poriadku :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za tvoj komentár ♥