streda, 15. novembra 2017

Zbohom make up*

Vždy ma veľmi bavilo robiť si vo svojich veciach pravidelný poriadok a triediť ich. Sem tam niečo vyhodiť, predať, alebo darovať. Bola som na seba pyšná, že nevlastním veľké množstvo vecí, pretože v puberte som si toho nahromadila až príliš. Odkedy sme sa naposledy presťahovali, zistila som, že som sa mýlila. Sama som nechápala kde sa všetky tie veci vzali a sľúbila som si, že pri ďalšom sťahovaní, ktoré plánujeme, chcem mať minimálne o polovicu menej. Dodnes ľutujem zopár impulzívnych vyhadzovaní a preto som sa na to rozhodla ísť tentokrát pomaly.

Najjednoduchšou oblasťou pre triedenie je pre mňa rozhodne makeup a kozmetika. Po toľkých rokoch neustáleho testovania viem posúdiť čo mi sedí a čo nie. A najmä čo využijem. Užila som si dlhé obdobie kedy som vlastnila toľko makeupu, že sa mi nezmestil ani do troch hlbokých šuplíkov. Sen takmer každého mladého dievčaťa. Postupne som však zisťovala, že je toho tak veľa, že nech robím čokoľvek, nikdy nenájdem to, čo hľadám. Vtedy som si uvedomila, že preplnené priestory ma stresujú. Konkrétne priestory v ktorých bývam. Bol to pre mňa jasný signál. Ani zďaleka nenakupujem ako kedysi, keď som bola schopná byť každý víkend v nákupnom centre. Dnes ich tolerujem iba pri príležitosti nevyhnutných nákupov veci, ktoré NAOZAJ potrebujem. (Výnimkou sú knihy, zápisníky a úložné boxy. Ale psssst :D)


A na fotkách už máte možnosť vidieť stav pred a po triedení. Vytriedené kúsky si ešte prehrabala sestra a to, čo mi po jej nájazde zostalo, odkladám na maximálne šesť mesiacov. Ak si ani dovtedy nespomeniem na jediný produkt, ktorý by som chcela využiť, tak im dám zbohom navždy. Nanešťastie je všetko používané, tak to okrem rodiny nemôžem nikam inam posunúť. Aby som zabránila opätovnému plytvaniu, už niekoľko mesiacov nakupujem výhradne iba produkty, ktoré sa mi míňajú a viem, že ich chcem použivať aj naďalej. Preto môj bežný nákup makeupu vyzerá opakovane takto - tekutá očná linka, špirála, balzam na pery. Nič viac, nič menej a vyhovuje mi to. Už teraz sa neviem dočkať do čoho sa pustím ďalej. 

2 komentáre:

  1. To znám - po přestěhování jsem také musela dost vytřídit svou kosmetickou taštičku. Škoda, jinak bych si vybrala.


    Ráda bych Tebe a Tvé čtenářky pozvala na mou soutěž.
    soutěž o tekutou rtěnku Bellapierre

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aj pri mojom triedení vždy začínam kozmetikou. Je to akoby najľahšie sa toho ,,vzdať,, a častokrát sa potom na seba aj hnevám, keď vidím, koľko vecí som si pokúpila a ani som ich nepoužila. Asi na tom minimalizme naozaj niečo bude 🤷🏻‍♀️
    https://emmareyess.wordpress.com

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za tvoj komentár ♥